مهندسی صنایع و پروژه

انجمن علمی مهندسی صنایع و پروژه دانشگاه پیام نور دماوند

صفحه خانگی اضافه به علاقمندی ها نقشه سایت
تبلیغات
تبلیغات

روابط عمومی

روابط عمومی

درباره ما

به وبلاگ ما خوش آمدید

تصویر روز


 

امکانات دیگر

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 397
بازدید کل : 7522
تعداد مطالب : 166
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


 

تقویم

تبلیغات

دیکشنری آنلاین



معرفی سایت به دوستان

 
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:


Powered by ParsTools

خوش آمدید
موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

«رومان ابراموویچ» میلیاردر معروف روسی دارای کشتی تفریحی به ارزش یک میلیارد دلار است که توسط سیستم لیزری جالبی در برابر عکاسی محافظت می‌شود.

این سیستم مجهز به یک اسکنر لیزری است که بالای کشتی نسب شده و به سنسور دوربین‌های دیجیتال حساس است و به صورت مداوم محیط اطراف را برای پیدا کردن دوربین دیجیتال جستجو می‌کند و در صورتی که دوربینی در حال عکاسی از کشتی باشد با فرستادن نور شدیدی به سمت آن مانع از عکاسی می‌شود.

چنین سیستم‌های برای محافظت از حریم خصوصی روز به روز در حال گسترش است اما استفاده از آن‌ها بی دردسر هم نیست و بر سر آن‌ها دعوای حقوقی وجود دارد زیرا این سیستم‌ها می‌توانند هر دوربینی که در شعاع اشعه آن قرار بگیرد را از کار انداخته و مانع کسانی شوند که می‌خواهند در آن محدوده عکاسی کنند.



 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

 



 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 



 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

تئوری صف !



 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

هنگامی که «ادل انرسن» فرزند خود را به دنیا آورد تا مدت‌ها از شدت هیجان نمی‌توانست بخوابد اما می‌دید که فرزند کوچکش «میلا»  همیشه در خواب است.

در ساعت‌های طولانی خواب میلا، ادل با خود فکر می‌کرد که کوچولوی زیبایش چه رویایی می‌بیند و این حس مادرانه در ترکیب با خلاقیت او باعث شد که از فرزندش در حالت‌های مختلف عکس بگیرد و با نقاشی روی عکس مجموعه «وقتی فرزندم خواب می‌بیند» را به تصویر بکشد.

این تصاویر زیبا در اینترنت طرفداران زیادی پیدا کرده و میلیون‌ها بار به اشتراک گذاشته شده است.



 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

20 سال پیش نهم نوامبر 1992 نوکیا اولین موبایل همراه جی اس ام دیجیتال را راهی بازار کرد : نوکیا 1011

موبایل 475 گرمی می توانست تا 90 دقیقه مکالمه را جواب دهد و بعد از آن آنقدر داغ می کرد که دستهایتان می سوخت. این عقیده که یک تلفن همراه می تواند به مرکز زندگی انسانها تبدیل شود عجیب و غریب می نمود اما حالا تصور زندگی بدون موبایل و ... امکان ندارد.
اما درباره فناوری جی اس ام باید گفته شود جی‌اس‌ام (GSM) یا سامانهٔ جهانی ارتباطات همراه یکی از متداول‌ترین استاندارد های تلفن‌های همراه در جهان است. فروشندهٔ اصلی آن یعنی شرکت جی‌اس‌ام تخمین می‌زند که 80 درصد از بازار جهانی تلفن همراه از این استاندارد استفاده می‌کند. سه میلیارد نفر در 212 کشور از این استاندارد بهره می‌گیرند.گستردگی این استاندارد رومینگ بین‌المللی میان اپراتورهای تلفن همراه را رایج نموده است. این امکان مشترکین را قادر می سازد از تلفن‌های همراه خود در بیشتر نقاط دنیا استفاده کنند. جی‌اس‌ام در اصل کوتاه‌شدهٔ عبارت فرانسوی Groupe Spécial Mobile (گروه ویژهٔ تلفن همراه) است. تفاوت GSM با تکنولوژی‌های پیش از آن در سیگنالینگ و کانال‌های صدای دیجیتال است و به همین دلیل از آن به عنوان نسل دوم سیستم‌های تلفن همراه (2G) یاد می‌شود. همچنین GSM برای اولین بار یک جایگزین ارزان (برای حامل شبکه) برای تماس‌های تلفنی ارائه کرد، سرویس پیام کوتاه(SMS)، که امروزه در سایر استانداردهای تلفن همراه نیز پشتیبانی می‌شود، یک مزیت دیگر آن است که استاندارد شامل یک شماره تلفن اورژانس جهانی ، 112، است.
به داستان موبایل برگردیم:
البته تلفن همراه پیش از 1011 نوکیا در امریکا و با موتورولا وجود داشت. در آن زمان شبکه های فقط صدا توسط Cellnet و Vodafone در امریکا وجود داشت.
(نوکیا 1011 در سال 1992)
 
 
بهر حال در سال 1991 تکنولوژی جی اس ام وارد شبکه های اروپایی شد. وودافون در انگلیس شبکه جی اس ام را راه اندازی کرد. نوکیا 1011 اولین تلفن همراهی بود که به تولید انبوه رسید. سال قبل از ان نوکیا برای شبکه محلی فنلاندی Radiolinja تلفن مذکور را در حد محدود تولید کرده بود.
(نوکیا 2110 / 1994)
 
بدلیل گران بودن دستگاه و سرویس ارائه شده (700 پوند) توسط وودافون، عده کمی از ثروتمندان و تجار توانستند از این خدمات بهره بگیرند. در سال 1993 شبکه One2One توسط شرکت مرکوری در انگلیس دایر شد.
کمپانی اورنج در اوریل 1994 شبکه جی اس ام را در سراسر انگلیس راه اندازی کرد. موفقیت در نوکیا 1011 باعث تولید 2110 شده و بعد 2140 آمد. (299 پوند که همچنان گران بود)


 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

طراحان به فکر ساخت چتری هستند که با همه تصوری که تا امروز از یک چتر داریم متفاوت است، در این وسیله جدید قرار است ابری از هوا جایگزین پوشش‌های پلاستیکی شود.

دسته این چتر جدید دارای مکنده ای از هوا خواهد بود که از زیر آن هوا را مکیده و از قسمت بالای چتر با فشار بیرون می‌دهد تا لایه ای از هوا مانع عبور قطرات باران شود، این وسیله با تنظیم فشار می‌تواند سطح پوشش چتر را هم افزایش دهد.

البته عملی شدن این ایده به مهندسی بالایی نیاز دارد و اکنون تنها یک طرح مفهومی از چتری برای آینده است اما اگر مهندسان بتوانند این ایده را از کاغذ بیرون بیاورند در روزهای بارانی از حمل چتر های بزرگ و جاگیر خلاص خواهیم شد!


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

از جمله وسایل حمل و نقل در شهرهای امروزی متروها هستند، تصاویری از زیباترین ایستگاه‌های مترو در جهان را مشاهده می‌کنید:

ایستگاه مترو نشانه‌ها در چین


 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

کشور هلند قرار است از سال آینده شاهد ظهور جاده‌های جدید با قابلیت درخشش در زمان تاریکی و ارائه شارژ مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی باشد. جاده‌های هوشمند که از توانایی درخشش در تاریکی شب برخوردار بوده و می‌توانند شاخص‌های آب و هوایی را در تاریکی به شکل نشانه‌هایی درخشان نمایش دهد،‌از اواسط سال 2013 در هلند نصب خواهند شد.

طرح «بزرگراه‌های هوشمند» که هفته گدشته در رقابت هفته طراحی هلند رونمایی شده، از جدیدترین فناوری‌ها در جاده استفاده خواهد کرد که به ادعای طراحان، پایدارتر، ایمن‌تر و محسوس‌تر هستند.

شرکتهای پشت این پروژه، هدف خود را ارتقای نوآوری رایج حمل و نقل با تمرکز بر خود بزرگراه‌ها بجای خودروها خوانده‌اند.

در میان جاه‌طلبانه‌ترین ایده‌ها برای سفرهای جاده‌ای آینده می‌توان به خطوط ویژه اشاره کرد که به رانندگان خودروهای الکتریکی اجازه خواهد داد تا در زمان حرکت، خودروی خود را شارژ کنند.

برنامه دیگر شامل متناسب سازی جاده‌ها با نورهای دارای قابلیت صرفه جویی در برق بوده که در زمان نزدیک شدن خودروها روشن‌تر شده و پس از عبور آنها دوباره تاریک می‌شوند.

اگرچه این ایده‌ها هنوز زمان زیادی برای پیوستن به واقعیت در پیش دارند اما جاده‌های هلند از سال آینده با خطوطی از پودر شب‌تاب رنگ‌آمیزی خواهند شد که از نور ذخیره شده خورشید در طول روز برای روشن‌سازی جاده‌ها در شب تا 10 ساعت استفاده می‌کنند.

از دیگر فناوری‌های برنامه‌ریزی شده برای سال آینده یک رنگ دینامیک حساس به دما بوده که بلورهای یخ را در شب‌های یخبندان برای رانندگان قابل مشاهده می‌سازند.

این ایده‌ها که توسط شرکت Studio Roosegaarde and Heijmans Infrastructure طراحی شده، در این رقابتها به عنوان بهترین مفهوم آینده معرفی شده‌اند.

این طراحی درحالیست که هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی کارکرد خطوط شارژ کننده خودروهای الکتریکی در این جاده‌ها اعلام نشده است.

جاده‌ های هوشمند با تکنولوژی آینده در هلند
طراحی جاده هوشمند با نور صرفه‌جویی کننده - چراغ‌های تعاملی و بادی


 

جاده‌ های هوشمند با تکنولوژی آینده در هلند

خطوط القای انرژی ویژه خودروهای برقی - طراحی جاده‌های هوشمند با خطوط شارژ کننده خودروهای الکتریکی

 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

آیا شما بر این خیال هستید که با چکش و میخ فقط میتوان قفسه کتاب ساخت؟ هنرمند و مجسمه ساز معروف مارکوس لوین با آنها کار هنری انجام میدهد. هزینه این کارهای هنری به تعداد میخ استفاده شده در تابلو هنری بستگی دارد.

 

مارکوس لوین در یکی از تابلو های خود ۲۶۶۰۰ میخ استفاده کرده است. تمامی کارهای مارکوس که تنها با میخ و چکش ساخته شده اند در گالری ۲۷ در لندن به نمایش گذاشته شده است.

 

مارکوس یک تابلو را تنها به وسیله میخ و چکش و کوبیدن آنها با فاصله متفاوت می سازد و تابلو های خارق العاده ای می سازد. نور طبیعی جلوه واقعی این تابلو ها را به تصویر می کشد و طلوع و غروب خورشید باعث تغییر این جلوه ی این تابلوها می شوند.



 


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد

 
تبلیغات