مهندسی صنایع و پروژه

انجمن علمی مهندسی صنایع و پروژه دانشگاه پیام نور دماوند

صفحه خانگی اضافه به علاقمندی ها نقشه سایت
تبلیغات
تبلیغات

روابط عمومی

روابط عمومی

درباره ما

به وبلاگ ما خوش آمدید

تصویر روز


 

امکانات دیگر

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 177
بازدید کل : 7126
تعداد مطالب : 166
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


 

تقویم

تبلیغات

دیکشنری آنلاین



معرفی سایت به دوستان

 
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:


Powered by ParsTools

خوش آمدید
موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

پلیمر پیچیده‌ای که از قدرت متوقف کردن گلوله برخوردار است، به زودی می‌تواند صنعت تولید جلیقه‌های ضد‌گلوله را متحول سازد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یاهو، دانشمندان دانشگاه رایس در تگزاس موفق به کشف نوعی پلیمر جدید شده اند که قدرت آن بیشتر از قدرت گلوله‌ای است که شلیک شده است.

این ترکیب جدید می‌تواند گلوله‌های 9 میلیمتری پیستول‌های معمولی و گلوله‌های سلاح‌های نیمه اتوماتیک را پس از شلیک شدن متوقف سازد،‌ در حالی که تنها حفره‌هایی کوچک از گلوله‌ها بر روی ماده به جا می‌ماند. این ماده پلیمری شگفت‌انگیز می‌تواند تکنیک ساخت جلیقه‌های ضد‌گلوله را متحول ساخته و همچنین در ایجاد بدنه‌ای سبک و مقاوم برای هواپیماها و پره‌های موتورهای جت به کار گرفته شود.

این ماده جدید ترکیبی پیچیده از جنس کوپلیمر پلی‌اورتان است،‌ ترکیبی که در آزمایشگاه تولید می‌شود. به گفته محققان این پلیمر جدید در حقیقت گلوله‌ها را به دام انداخته و در خود نگه می‌دارد درحالی که هیچ آسیب میکروسکوپی به ماده وارد نشده و هیچ ترکی در آن دیده نمی‌شود به شکلی که ماده هنوز شفافیت خود را داراست، از این رو ماده جدید می‌تواند به عنوان جایگزینی عالی برای شیشه هواپیماهای جنگی به کار گرفته شود.

این ماده جدید با داشتن ترکیبی از ویژگی‌های شیشه و پلاستیک،‌در عین استحکام و سختی از انعطاف‌پذیری و خود ترمیمی نیز برخوردار است. به گفته دانشمندان، در زمان برخورد گلوله با این پلیمر،‌ ماده در حقیقت در مقابله با نفوذ جسمی با سرعت بالا به مایع تبدیل می‌شود و از آنجایی که پلیمر در حقیقت متشکل از هزاران لایه مجزا است،‌ تنها بخشی از ماده مایع شده و بقیه آن به حالت اولیه باقی می‌مانند.

این به آن معنی است که ماده بدون ایجاد شکستگی محکم و قوی به جا می‌ماند و بدون خرد شدن یا خمیده شدن ضربه گلوله را تحمل می‌کند.


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

«رومان ابراموویچ» میلیاردر معروف روسی دارای کشتی تفریحی به ارزش یک میلیارد دلار است که توسط سیستم لیزری جالبی در برابر عکاسی محافظت می‌شود.

این سیستم مجهز به یک اسکنر لیزری است که بالای کشتی نسب شده و به سنسور دوربین‌های دیجیتال حساس است و به صورت مداوم محیط اطراف را برای پیدا کردن دوربین دیجیتال جستجو می‌کند و در صورتی که دوربینی در حال عکاسی از کشتی باشد با فرستادن نور شدیدی به سمت آن مانع از عکاسی می‌شود.

چنین سیستم‌های برای محافظت از حریم خصوصی روز به روز در حال گسترش است اما استفاده از آن‌ها بی دردسر هم نیست و بر سر آن‌ها دعوای حقوقی وجود دارد زیرا این سیستم‌ها می‌توانند هر دوربینی که در شعاع اشعه آن قرار بگیرد را از کار انداخته و مانع کسانی شوند که می‌خواهند در آن محدوده عکاسی کنند.



 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

 



 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 



 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

تئوری صف !



 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

ایران:محل زندگی قوم اریا

 

بورکینافاسو: سرزمین مردم درستکار.

پاراگوئه: این سوی رودخانه

پاکستان: سرزمین پاکان

پاناما: جای پر از ماهی

پورتوریکو: بندر ثروتمند

ترکیه: سرزمین قوی‌ها

جامائیکا: سرزمین بهاران

ژاپن: سرزمین خورشید تابان

سریلانکا: جزیره باشکوه

شیلی: پایان خشکی- برف

عربستان سعودی: سرزمین بیابانگردان در تملک خاندان خوشبخت. واژه عرب به معنی گذرنده و بیابانگرد است. سعود یعنی خوشبخت.

فیلیپین: از نام پادشاهی اسپانیایی به نام فیلیپ

کلمبیا: سرزمین کلمب(کریستف کلمب)

کنیا: کوه سپیدی

کویت: دژ کوچک

گرجستان: سرزمین کشاورزان

لبنان: سفید

لیبریا: سرزمین آزادی

مکزیک: اسپانیای جدید

نیجریه: سرزمین سیاه

هلند: سرزمین چوب

هند: پر آب

یمن: خوشبخت


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

هنگامی که «ادل انرسن» فرزند خود را به دنیا آورد تا مدت‌ها از شدت هیجان نمی‌توانست بخوابد اما می‌دید که فرزند کوچکش «میلا»  همیشه در خواب است.

در ساعت‌های طولانی خواب میلا، ادل با خود فکر می‌کرد که کوچولوی زیبایش چه رویایی می‌بیند و این حس مادرانه در ترکیب با خلاقیت او باعث شد که از فرزندش در حالت‌های مختلف عکس بگیرد و با نقاشی روی عکس مجموعه «وقتی فرزندم خواب می‌بیند» را به تصویر بکشد.

این تصاویر زیبا در اینترنت طرفداران زیادی پیدا کرده و میلیون‌ها بار به اشتراک گذاشته شده است.



 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

20 سال پیش نهم نوامبر 1992 نوکیا اولین موبایل همراه جی اس ام دیجیتال را راهی بازار کرد : نوکیا 1011

موبایل 475 گرمی می توانست تا 90 دقیقه مکالمه را جواب دهد و بعد از آن آنقدر داغ می کرد که دستهایتان می سوخت. این عقیده که یک تلفن همراه می تواند به مرکز زندگی انسانها تبدیل شود عجیب و غریب می نمود اما حالا تصور زندگی بدون موبایل و ... امکان ندارد.
اما درباره فناوری جی اس ام باید گفته شود جی‌اس‌ام (GSM) یا سامانهٔ جهانی ارتباطات همراه یکی از متداول‌ترین استاندارد های تلفن‌های همراه در جهان است. فروشندهٔ اصلی آن یعنی شرکت جی‌اس‌ام تخمین می‌زند که 80 درصد از بازار جهانی تلفن همراه از این استاندارد استفاده می‌کند. سه میلیارد نفر در 212 کشور از این استاندارد بهره می‌گیرند.گستردگی این استاندارد رومینگ بین‌المللی میان اپراتورهای تلفن همراه را رایج نموده است. این امکان مشترکین را قادر می سازد از تلفن‌های همراه خود در بیشتر نقاط دنیا استفاده کنند. جی‌اس‌ام در اصل کوتاه‌شدهٔ عبارت فرانسوی Groupe Spécial Mobile (گروه ویژهٔ تلفن همراه) است. تفاوت GSM با تکنولوژی‌های پیش از آن در سیگنالینگ و کانال‌های صدای دیجیتال است و به همین دلیل از آن به عنوان نسل دوم سیستم‌های تلفن همراه (2G) یاد می‌شود. همچنین GSM برای اولین بار یک جایگزین ارزان (برای حامل شبکه) برای تماس‌های تلفنی ارائه کرد، سرویس پیام کوتاه(SMS)، که امروزه در سایر استانداردهای تلفن همراه نیز پشتیبانی می‌شود، یک مزیت دیگر آن است که استاندارد شامل یک شماره تلفن اورژانس جهانی ، 112، است.
به داستان موبایل برگردیم:
البته تلفن همراه پیش از 1011 نوکیا در امریکا و با موتورولا وجود داشت. در آن زمان شبکه های فقط صدا توسط Cellnet و Vodafone در امریکا وجود داشت.
(نوکیا 1011 در سال 1992)
 
 
بهر حال در سال 1991 تکنولوژی جی اس ام وارد شبکه های اروپایی شد. وودافون در انگلیس شبکه جی اس ام را راه اندازی کرد. نوکیا 1011 اولین تلفن همراهی بود که به تولید انبوه رسید. سال قبل از ان نوکیا برای شبکه محلی فنلاندی Radiolinja تلفن مذکور را در حد محدود تولید کرده بود.
(نوکیا 2110 / 1994)
 
بدلیل گران بودن دستگاه و سرویس ارائه شده (700 پوند) توسط وودافون، عده کمی از ثروتمندان و تجار توانستند از این خدمات بهره بگیرند. در سال 1993 شبکه One2One توسط شرکت مرکوری در انگلیس دایر شد.
کمپانی اورنج در اوریل 1994 شبکه جی اس ام را در سراسر انگلیس راه اندازی کرد. موفقیت در نوکیا 1011 باعث تولید 2110 شده و بعد 2140 آمد. (299 پوند که همچنان گران بود)


 


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

طراحان به فکر ساخت چتری هستند که با همه تصوری که تا امروز از یک چتر داریم متفاوت است، در این وسیله جدید قرار است ابری از هوا جایگزین پوشش‌های پلاستیکی شود.

دسته این چتر جدید دارای مکنده ای از هوا خواهد بود که از زیر آن هوا را مکیده و از قسمت بالای چتر با فشار بیرون می‌دهد تا لایه ای از هوا مانع عبور قطرات باران شود، این وسیله با تنظیم فشار می‌تواند سطح پوشش چتر را هم افزایش دهد.

البته عملی شدن این ایده به مهندسی بالایی نیاز دارد و اکنون تنها یک طرح مفهومی از چتری برای آینده است اما اگر مهندسان بتوانند این ایده را از کاغذ بیرون بیاورند در روزهای بارانی از حمل چتر های بزرگ و جاگیر خلاص خواهیم شد!


موضوع: <-CategoryName-> | نویسنده: a.asgari

 

از جمله وسایل حمل و نقل در شهرهای امروزی متروها هستند، تصاویری از زیباترین ایستگاه‌های مترو در جهان را مشاهده می‌کنید:

ایستگاه مترو نشانه‌ها در چین


 



 
تبلیغات